Effektivare uthyrning med AppSys Rent!

AppSys Rent är ett komplett uthyrningsprogram speciellt framtaget för företag inom uthyrningsindustrin. Programmet hjälper företag i uthyrningsbranschen att få bättre kontroll, effektivare uthyrningsflöden och därigenom högre lönsamhet i sin uthyrningsverksamhet.

Kompatibelt med ledande affärssystem

AppSys Rent är kompatibelt med ledande affärssystem och helt och hållet designat för de krav som uthyrningsföretag ställer. Export av till exempel fakturaunderlag sker snabbt och enkelt. Uthyrningsprogrammet kan även anpassas så att sökfält, plockvyer, daglig utskrifter och översikter passar just din verksamhet och ditt arbetsflöde.

Framtidssäkrat

AppSys Rent är byggt på den senaste .NET-plattformen, vilket borgar för ett framtidssäkert system. Utveckling sker kontinuerligt och vi gör flera releaser varje år som vi arbetar mycket metodiskt med. Systemet är till alla delar helägt av Applied Systems AB, vilket gör att vi har kontroll över framtida utveckling. Detta är en extra trygghet för dig som kund.

Lätt att komma igång

AppSys Rent har utvecklats för att passa uthyrningsverksamheter med ett eller flera arbetsställen och depåer. Principen är att funktionalitet ska finnas, men du ska inte behöva fler funktioner än du har behov av. Detta gör att startsträckan blir väldigt kort, utan att begränsa dina möjligheter till framtida utveckling.

appsys-keep-it-simple

Funktioner i AppSys Rent

AppSys Rent är ett komplett uthyrningsprogram speciellt framtaget för företag inom uthyrningsindustrin. Den här listan innehåller en snabb överblick av de funktioner som finns i programmet. Är det något du saknar eller om ditt företag letar efter speciallösningar för just ditt företag kan vi anpassa programmet efter era önskemål.
Kontakta Andreas om du vill veta mer.

appsys-rent-funktioner-ladda-ner-pdf

Du kan ladda ner hela listan som en PDF

Allmänt

  • Grafisk översikt över uthyrningen
  • Anpassningsbara informationsfält
  • Anpassningsbara sökregister
  • Användarspecifika inställningar
  • Dynamiska rabatter och specialpriser
  • Anteckningar med egna kategorier
  • E-signering
  • Kundportal
  • BI

Projekt

  • Projekt- och arbetsplatsregister
  • Gruppera och spåra order

Order

  • Orderregister
  • Offertregister
  • Grundkostnad
  • Stillestånd och semestervila
  • Materialorder
  • Kreditorder
  • Varning vid dubbelbokning
  • Automatiskt utskick av mail baserat på händelse

Transport

  • Leveranstransport
  • Returtransport
  • Grafisk översikt

Kund

  • Kundregister
  • Kreditupplysning
  • Hämta företagsinformation
  • Obligatoriska fält

Fakturering

  • Samfakturering
  • Löpande fakturering av aktiva order

 Rapporter

  • Skräddarsydda rapporter
  • Maila rapporter direkt från programmet

Artikel

  • Hantering av individer
  • Hantering av hyresartiklar med eller utan lager
  • Hantering av försäljningsartiklar med eller utan lager
  • Gruppstruktur
  • Spårning
  • Hantering av lager över flera depåer
  • Returkontroll med checklista
  • Detaljerad information
  • Specificera olika priser per enhet
  • Tillbehör och förbrukning
  • Service- och reparationsregister

Integration med ledande affärssystem

  • Visma Administration
  • Fortnox
  • Hogia
  • Pyramid Business Studio
  • Entré
  • …och många fler

Teknik

  • Microsoft .NET Framework
  • Oracle MySQL
  • SAP Crystal Reports
© Copyright - Applied Systems AB